Seeeegt...!

Vi har trassel med vårt bredband och p.g.a. detta så känns det som om jag är tillbaka i år 2000 då jag satt och svor över hastigheten på mitt gamla "dial up internet". Tydligen har "de" gjort förbättringar och en sorts uppgradering som kommer att märkas inom tio dagar...Det är tio dagar i morgon sedan jag fick detta meddelande och jag tvivlar starkt på att hastigheten mirakulöst kommer att öka nämnvärt tills i morgon...
Så det är lite tyst här för tillfället...men det är ganska skönt att vara urkopplad ibland. Jag har fortfarande ett mindre berg av böcker att läsa så detta är väl ett perfekt tillfälle att ta sig igenom ett par stycken åtminstone. :)
För övrigt har jag spenderat dagen med jakt på en speciell usb kabel, samt med att försöka få skrivarhelsiket att fungera...och jo då...den fungerar nu! :) Jag önskar jag kunde fixa bredbandet också...men har de inte ordnat upp det i morgon så får jag försöka att antingen ringa och höra en massa dravel från deras kundservice...eller också kanske fundera på att allvarligt byta bredbandsbolag.  Man ska välan inte behöva vänta 2 minuter för en sida att laddas heller...fast i och för sig...Då jag först skaffade internet för många många år sedan så var min uppkoppling faktiskt ganska långsam...Man blir bortskämd snabbt och tålamodsnivån sjunker!

Kommentarer
Postat av: Laila

Nej det är inte klokt vad fort man vänjer sig vid något som är bättre!! Samtidigt som man i en massa fall envist hävdar att "det var bättre förr", så kan man inte acceptera att inte kunna ringa varsomhelst, att inte ha bredband, eller, ve och fasa, att behöva skicka in en rulle med 24 negativ för att köpa ut de framkallade korten en vecka senare!!!!

2011-06-14 @ 19:24:28
URL: http://www.lailanorman.se

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0