Onsdagsbabbel...

Vädret är lite hit och dit den senaste tiden- Ena dagen spöregnar det och är svinkallt för att nästa dag överraska med strålande solsken och vårväder. Detta innebär att man ständigt måste kånka på diverse nödvändigheter; paraplyn, halsdukar och vantar...utifall att!Idag är det än så länge relativt ljust och vackert ute men jag tvivlar på att det håller i sig tills det är dags att traska hemåt.
I morgon har jag bokat ledigt! Skall först traska till posten för att hämta ut ett paket och sedan till banken för att betala in en check för ett par gamla mobiler vi sålt...Bättre att få lite fickpengar än att de ska ligga och skräpa i ett skåp. Sedan bär det av till Kingston där jag ska luncha med Far och Kerstin! :)
Eftersom vår "trevliga" hyresvärd behagat höja hyran med över £100 i månaden från April så har vi tittat runt lite efter lägenheter...men det finns inga som passar i vårt område just nu. Och vi vill inte gärna flytta längre utåt heller då det blir svårare för mig att ta mig till jobbet. Det är så skönt där vi bor nu...En gullig liten "by" med gångavstånd (ja...40 minuter) till slottet och nära nog till alla affärer man kan tänkas vilja besöka. Jo...Vi ska nog vänta tills "rätt" lägenhet dyker upp i stället och betala den höjda hyran till hyresvärden i några månader...trots att det svider! ;)



För övrigt firar jag och Dan hela 16 år på Fredag! Det är även hela 16 år sedan som jag som nervös tjugoåring klev på ett flygplan för första gången och landade i ett soligt London...Jädrans vad åren springer iväg! :)


Kommentarer
Postat av: Ia

Saknar er!!!!

Hoppas ni hittar en bättre lägenhet snart...

Hoppas vi ses snart!..xxx

2011-02-16 @ 14:27:02

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0