Host host host....!

Idag har jag rakblad i halsen...Ja, det känns i alla fall precis som rakblad och jag hoppas verkligen att det är något snabbt övergående. Jag har verkligen inte tid att vara krasslig nu så ska försöka kurera mig på alla möjliga sätt och vis i kväll så att jag mår hyfsat i morgon då jag ska träffa pappsen och Kerstin i Cobham för en lunchdate!  


Vi har en hel drös med medikamenter i medicinskåpet men tyvärr är alla hostmediciner proppfulla med socker och jag letade förgäves efter sockerfria halstabletter på väg till jobbet i morse...Till  slut köpte jag tuggummi med stark mentol smak...Det var det bästa jag kunde finna! Nä...Det blir till att proppa mig full med ibuprofen och dricka tjugo liter vatten ikväll och sedan hoppas på det bästa...;)


Det är ovant att ha familj så nära inpå sig...men o så trevligt och mysigt det är!  Har insett att jag saknar möjligheten att åka och prata strunt över en kopp kaffe. Att ha familj som hälsar på innebär ju också många fler verkliga kramar och de är ju mycket mysigare än ordet kram i telefonluren eller i en email. :)


Kommentarer
Postat av: Pennelina

Uffa då! Hoppas det går över fort...



Kramar <3<3<3

2011-02-08 @ 19:37:41
URL: http://pennelina.blogspot.com/
Postat av: Synnöve

Ska jag sända dig halstabletter med sötningsmedel i så säg till. Socker är det ju knappt i dom längre alls tror jag.

Härligt med besök av familjen. Det blir väl inte av att ni ses så ofta tänker jag.



Fortsätt nu ha det gott och krya på dig.

Kram Synnöve.

2011-02-09 @ 11:15:54
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Hoppas de otäcka rakbladen försvann! Inte roligt att bli sjuk när man har finbesök!

2011-02-12 @ 13:34:16
URL: http://yvoeri.blogspot.com/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0