Påskledigt...

Är nu i mitten av 4 dagar av härlig ledighet! Solen skiner för fullt och det är nästan lite fööör varmt. Termometern i bilen visade 35 grader igår eftermiddag och det är lite väl hett för en dag i April...
Vi var i alla fall på utflykt igår. Först var vi till Clandon Park- vilket var helt ok. Synd bara att alla voluntärer i själva huset inte kan lämna en ifred för att titta själv på skaer och ting. Fick inte fotografera inomhus heller...förutom på militärmuseet; Queen's Royal Surrey Regiment Museum som finns i husets källare. Detta museum var höjdpunkten på hela dagen med en helt otroligt trevlig ex militär gubbe som pratade med oss utan att pracka på oss en massa tjafs-information som ingen är intresserad av.
Sedan for vi en sväng till Hatchlands Park som ligger nästan alldeles bredvid Clandon. Här var huset inte öppet alls men där fanns massor av åkrar, skogsdungar och dammar att utforska. Träffade också på en massa kossor...och en bålgeting stor som en liten sparv...Brydde mig icke om att försöka fotografera detta vidunder utan smet snabbt därifrån...
Idag håller vi oss borta från solgasset. Vi ska äta Påskmiddag och glo lite på TV...kanske ta oss ett par öl också...och i morgon ska vi njuta av ännu en ledig dag...och jag ska inte tänka på den kommande jobbstressen alls. Den tar jag hand om på Tisdag!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ser ut som en mysig utflykt, fast kanske lite varmt.

2011-04-28 @ 12:23:04
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 07:41:57
URL: http://gravidforsakring.net

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0