Måndag...


Idag har varit en bra dag. Var till doktorn i morse och ska få remiss till ultraljud. Fick även recept på några värktabletter som tydligen ska vara mycket snabbverkande så jag ska lösa ut dem innan det är dags nästa månad. Kom till jobbet vid elva och sedan har det varit fullt upp. Men jag har fått mycket gjort idag och mitt skrivbord är nu nästan helt rent.

Vi hade vackert, strålande solsken i helgen. Igår var vi en sväng till Claremont Landscape Gardens. Tyvärr så var det Mors dag här igår så vi fick trängas lite med en massa familjer som beslutat sig för att spendera dagen just där. Parkeringen var smockfull men vi hittade en plats på andra sidan vägen där vi lyckades klämma in bilen. Sedan gick vi runt...Det är mycket gående och många backar men väldans vackert var det. Vår utflykt avslutades naturligtvis med ett besök på deras cafe för vårt obligatoriska fika;  te och morotskaka (Dan) och kaffe och scone med clotted cream (jag).



Ja...fast min hade ingen sylt och ungefär tre gånger så mycket clotted cream...YUM!


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Hej i natten.

Skönt du får lite hjälp mot det där onda. För det är ett skit att ha ont när det är dax.



Vad är clotted cream för något?

Ser gott ut då.

Kramen i natten.

Synnöve.

2010-03-16 @ 02:54:43
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Laila

Å MUMS! Det var flera år sedan jag åt en äkta scone!! Jag vet hur clotted cream ser ut o smakar, men jag är lite osäker på hur man gör det? Är det grädde som nästan blivit smör, eller vad?

2010-03-16 @ 15:49:39
URL: http://blogg.lailanorman.se
Postat av: Bella själv...

Åh...Det är världens godaste grädde...

Det är opastöriserad mjölk som värms upp (men inte kokas). Sedan låter de den stå i små pannor i flera timmar tills grädden stiger till ytan och bildar små "clots". Mycket Fett (måste tydligen vara minst 55% fetthalt för att det ska fungera!) och såå himla gott! Den allra bästa kommer från Cornwall men den från Devon är inte dum den heller! Och knappt inga kolhydrater heller så jag behöver inte oroa mig för blodsockret! :)

2010-03-16 @ 16:44:34

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0