Svammel...

Idag är jag på lite taskigt humör. Kanske beror det på högarna med jobb som måste plöjas igenom innan jag kan gå hem eller kanske att allt plötsligt slutat fungera p.g.a. snö och is. Våra sopor och återvinning hämtades inte i Onsdags utan står fortfarande kvar utanför grinden och vi har inte fått någon post på tre dagar. Idag lyckade i alla fall alla kolleger ta sig till jobbet. Jag tycker de som ville ha en ”snö-dag” tidigare i veckan ska tvingas att ta ut en semesterdag jag...men men...


Troligen beror mitt dåliga humör på ett smula högt blodsocker som inte verkar vilja ge med sig.  Idag är det faktiskt helt ok men de senaste två veckorna har det betett sig som en olydig, orationell tonåring fastän jag varit extra noga och tagit extra insulin t.o.m. Stress kanske...eller någon infektion som jag inte märkt av på annat vis!?



I morgon bitti ska vi upp TIDIGT. Ska vara på sjukhuset klockan 7.30. Dan ska röntga ögonen. Han har nämligen fått tid för en MRI på Torsdag men eftersom det finns en pytteliten chans att han fick metallsplitter i ögat för sisådär femton år sedan (då han arbetade med hammare och spik) så måste de kolla om det finns kvar. Starka magneter och metallsplitter är nämligen en mycket farlig kombination och man vill ju inte direkt riskera synen! Eftersom Dan inte kan ta ännu en dag ledigt från jobbet nästa vecka  så ordnade den snälla sköterskan för honom att få smita in till röntgen i morgon- trots att de officiellt inte har öppet!

För övrigt så var kylskåpsreparatören och kollade på kylen idag. Han trodde det var en tub som var igentäppt med is så han har rekommenderat oss att frosta av kylen och så återkommer han på Måndag utifall att termostaten måste bytas. Det är fasen ingen is i kylen...I frysen däremot...Jag vet inte vad han babblar om. Som tur är så är det kallt ute så vi kanske kan ställa ut lite mat på balkongen!?

Dags att komma i kapp lite med jobb nu...Är ju ledig på Måndag igen!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, nog känner jag igen känslan... Men jag tycker mig se en massa possitiva inslag i inlägget oxå. Tänk vilken tur att det är kallt så ni kan he ut maten medans ni frostar av!! Å, vilken tur att Dan fick en tid på lördag. Å, tänk, det är ju faktiskt en helg, INNAN det blir måndag!! ;)

Här ha du en som försöker se det possitiva i "allt". ;)

Hoppas ni får en riktigt trevlig helg så du får vila!!!

Kramen, Maria

2010-01-08 @ 15:41:33
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej Bella.

God fortsättning på 2010.

Hoppas kylskåpet fungerar nu. Det är inte skoj när sånt slutar fungera under en storhelg. Peppar, peppar.Vårt håller än så länge...Men det börjar väl bli dax för pension hihi....

Hur gick det på sjukhuset?

Läskigt det där med ögat.



Här är det kallt. Då menar jag kallt. 30 minus....

Det är inget skönt alls.

Men det går väl snart över hoppas jag. Så man kan börja leva igen hihi....



Ha nu en fin lördagskväll.

Kram Synnöve.

2010-01-09 @ 20:01:27
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0