Onsdag...

Jaha...så var det Onsdag igen.


Dan hade så innerligt ont i morse att han faktiskt beslöt sig för att inte gå till jobbet...Han tog en ”akut-tid” hos läkaren i stället. Tyvärr så fick han se idiotdoktorn som inte vill hjälpa till med något alls. Enligt honom så är det vanligt med diskbråck, speciellt då man börjar bli äldre (Dan är 34 år!) och det är något man får leva med! Efter många om och men så fick han i alla fall Gabapentin utskrivet...
Tack så mycket till Bokmalen för tipset om det.
Jag hoppas verkligen att de hjälper!


Har fortfarande tiden kvar hos den ”bättre” läkaren på Fredag så förhoppningsvis så är hon en smula mer sympatetisk och professionell!


Oron över jobbet hänger över oss också. Det är ett litet företag och de är helt nu säkert i full färd med att hitta på sätt att göra sig av med honom. I och för sig så behöver han byta jobb till något som inte innebär så mycket lyftande men det vore trevligare om vi slapp panikleta. Det är ju inte så gott om jobb för tillfället.


För övrigt så ligger blodsockret alldeles för högt idag helt utan anledning men jag är så hungrig att jag tog extra insulin och åt ändå...


Dan ringde för att meddela att modemet hemma verkar ha lagt av så vi kanske blir utan internet ett tag...Ska kolla upp det då jag kommer hem.


Ja ja...Det kunde vara värre. Det kan det alltid!

Nu ska jag ut och ta en rask lunchpromenad för att se om jag kan få ner det här förbenade blodsockret!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad bra att han fick den utskriven. Gabapentin är lite segt, man ska ju succesivt trappa upp så det kan ta några dar innan den ger resultat. Tror att det tog ca 3-4 dar innan jag fick full effkt. Jag kommer inte ihåg hur många jag tog varje dag men jag hoppas att den där läkaren visste vad han gjorde. Han låter ju inte speciellt sympatisk.

Önskar att det ordnar sig med jobb för Dan, han skulle ju behöva ett lugnare jobb!

StorKramen, Maria

2010-01-27 @ 19:03:52
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas det ordnar sig med jobb !!



2010-01-30 @ 00:41:17
URL: http://lisenj.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0