En smula seg i huvudet...


Ett skrivbord översvämmat av pappersarbete är nu avklarat. Det är alltid en himla massa att göra på Måndagar men förhoppningsvis så blir resten av veckan en smula lugnare. Jag har så djävulskt ont i ena ögat idag. Konjunktivit måhända? Känner mig också en smula febrig och blodsockret ligger högre än vad jag skulle vilja ha det. Frågan är om jag mår dåligt p.g.a. ett högt blodsockret eller om det ligger högt för att jag mår dåligt? En hel drös med folk på jobbet är förkylda så jag har nog åkt på något jag också...


Dan har fått resultatet från sin MRI. Diskbråck. Så nu vet vi vad värken beror på...men inte får han mindre ont för det. Han ska till läkaren på Fredag så får vi se vad som händer. Det är så jobbigt för honom att gå (och lyfta lådor på jobbet) med denna hemska värk hela tiden så jag hoppas verkligen att han kommer att få hjälp nu.


Helgen bestod av lugn och ro. Regn och rusk så det blev inte några utflykter. Vi var till affären och det var allt. Tittade sedan mest på filmer och åt god mat. Skönt att ha en riktigt lat helg ibland. Jag städade inte ett dugg!


Det senaste i kylskåpshistorien är att hyresvärden nu ska beställa ett nytt...Vi var ner med måtten i Fredags så förhoppningsvis så dröjer det inte alltför länge innan vi får ett nytt, skinande blankt kylskåp. Frågan är bara hur de ska få in det i lägenheten...och hur de ska få ut det gamla? Det blir nog hissning över balkongen skulle jag tro!


Skulle vilja ha lite glada och goda nyheter just nu...



Ja...Jag är hungrig som vanligt och ser fram emot middagen!!!!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Nej, vad jobbigt med diskbråck!!! Hua, hoppas att det finns nåt dom kan göra åt det. För oftast så får man bara gå med det så det får "läka" av sig själv. Jag hade ett så stort å det satte sig på kissmuskeln så då blev det operation. Å, jag blev bra mycket fortare än om dom hade "väntat ut det".

Så jag vet inte vad man ska hoppas på!?? Hoppas att det går att ordna!!!!

StorKramen, Maria

2010-01-25 @ 18:19:26
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Dan

Ouch.......!

2010-01-25 @ 21:09:24
Postat av: Lotta

Hoppas allt löser sig !

Att Dan blir av med otäck värk o att du blir pigg o att kylskåpet äntligen ska bytas !!



Förstår inte hur ni klarat er utan, o att hyresvärden inte har gjort nå't åt åt det =O



Hoppas hoppas det verkligen blir bytt nu då, håller tummarna !!

2010-01-26 @ 01:12:32
URL: http://lisenj.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0