Award!


Denna vackra award har jag fått av rara Jen! TACK!

Regler medföljde :
1. Kopiera awarden till din blogg.
2. Länka till den person som givit awarden
3. Berätta sju intressanta fakta om dig själv!
4. Ge bort awarden till sju st.

Ok- Här är mina sju:



1-      Jag älskar att läsa och läser det mesta jag kommer över. Jag tycker däremot inte om ”tjej-litteratur” som handlar om shopping, krogrundor och lösa förhållanden. Vill man läsa om sådant kan man lika gärna plocka fram en skvallertidning...och dem läser jag inte heller.


2-      Jag är allätare (all-lyssnare?) då det gäller musik. Jag lyssnar på allt förutom vrålande människor och jazz.


3-      Jag tycker om trä. Riktigt gammalt, slitet trä.Nytt trä med antik effekt har inte samma historia bakom sig och det syns!


4-      Min arbetsplats är en av de vackraste i världen fylld av över 500 års historia vilket är synligt överallt på nedtrampad stenbeläggning och gamla skakiga fönsterkarmar.


5-      Jag är en ganska logisk person och tappar lätt tålamodet då folk flamsar och aldrig kommer till saken. Om jag ställer en direkt fråga så förväntar jag mig ett direkt svar!


6-      Jag är egentligen ganska mesig och tycker lätt synd om folk. Speciellt gamla, ensamma människor som ingen bryr sig om. Jag tycker däremot inte synd om folk fulla av självömkan  som ser sig själva som offer. Folk som använder sin olycka/otur som en orsak till att handla fel senare i livet- Skitsnack!


7-      Jag både tänker och drömmer på Engelska numera och måste tänka till och ”ställa om” hjärnan då någon ringer från Sverige! Jag glömmer ständigt Svenska ord. Jag löser mycket korsord och läser svenska böcker för att inte glömma bort språket helt!

Om det var så värst intressant vet jag inte men det är i alla fall sant!

Vad det gäller att ge denna award vidare så finns det alltför många jag skulle vilja ge den till...så vi säger så här;
Den är till er allihop! Varsågoda! :)


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Det var intressant läsning. ;) Nog förstår jag att du tänker å drömmer på engelska å tappar svenska ord. Jag gjorde ju det efter bara 1,5 år i usa då jag endast pratade engelska hela tiden. Det är en ganska konstig känsla att inte kunna prata sitt modersmål ordentligt...

Kramen, Maria

2010-02-23 @ 17:04:44
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Spännande att läsa om dig.

Grattis till den fina utmärkelsen.

Kanske skulle börjat med det hihi.

Kramen Synnöve.

2010-02-24 @ 17:18:09
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Jen

Åhh jo! Intressant är det allt. man lär känna en person mer. :)



Förstår att det är lätt att tappa modersspråket när man inte använder det lika flitigt.

Men illa kan det inte vara när man inte hittar stavfel hos dig.

Å andra sidan så är jag värdelös på stavning själv...

så här ifrån skulle inga rättelser komma. :D

2010-02-24 @ 17:44:23
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kul att läsa lite om dig :)

Inte konstigt att du efter alla dessa år i England drömmer o tänker på engelska, det är ju det du har runt omkring dig hela tiden. Men som Jen skriver så märks det inte alls när du skriver på svenska, du skriver ju aldrig fel !!

Må så gott, kraaaam

2010-02-25 @ 01:13:59
URL: http://lisenj.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0