Svammel på en Onsdag...

Jag blev påmind om att det strax är val i Sverige genom ett brev från Moderaterna som damp ned på dörrmattan. Moderaterna?! De anser tydligen att min röst är mycket viktig och att de söker mitt förtroende för att utveckla Sverige som ett föregångsland. Ett föregångsland? Vad betyder det egentligen? Och om Moderaterna hade någon som helst aning om vilket håll jag alltid lutat politiskt så skulle de inte ha slösat med portot...Nu säger jag icke att jag är kommunist, men någon måtta på privatisering och nedtrappande av offentlig service får det vara... Nu syftar jag naturligtvis på borgerliga regeringar i allmänhet eftersom jag faktiskt inte bott i Sverige på många år, men vi har ju en borgerlig koalitionsregering här också som är i full färd med att försöka få igenom besparingar inom alla möjliga områden, bl.a. så berättade de på nyheterna att det inte längre skulle serveras gratis mjölk till barn (på dagis och skolor)...Detta förslag togs dock snabbt bort igen och vår premiärminister sade att han minsann inte hade fått veta något om detta innan en annan minister gjort uttalandet...Man vill ju gärna tro att de åtminstone ska kunna kommunicera med varandra inom regeringen...
Det är nu också bestämt att man inte behöver pensionera sig vid 65 års ålder utan man ska få arbeta precis hur länge man vill. Nu är ju i och för sig inte detta så dåligt eftersom säkert massvis av människor faktiskt inte vill tvångspensioneras men den cyniska delen av mig vet att den enda anledningen till att detta bestämts är för att det helt enkelt inte finns tillräckligt med slantar i den statliga pensionsfonden...

Ja ja...Nu blir jag så illa tvungen att sätta mig in i Sveriges politik då innan jag brevröstar...Vill ju gärna fortfarande ha ett trevligt land att bo i om vi så småningom flyttar dit...


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, nödvändigt ont det där att sätta sin in i politiken, tycker jag... Jag känner som du i detta fallet ang moderaterna. Fast jag tycker att alla partier har saker jag inte gillar. Skulle vilja att det fanns ett parti som stod för alla bra saker men det är ju bara att glömma. ;)

Kramen, Maria

2010-08-11 @ 14:53:59
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Moderaterna verkar gilla att skicka brev, i alla fall utomlands. Har hört från flera utlandssvenskar att de fått moderaternas brev. Vi som bor i Sverige bombarderas ju av så mycket valpropaganda från alla håll och kanter att man blir alldeles utmattad.

2010-08-23 @ 17:21:39
URL: http://yvoeri.blogspot.com/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0