Räknar minuter...

Ännu en ruskigt kall dag... De små elementen på kontoret lyckas inte med att värma upp rummen ordentligt och såvida man inte sitter alldeles intill, så småhuttrar man hela dagen.
Men jag har en filt som jag brukar lägga över fötterna då det blir alltför kallt..som värsta gamla gumman. Är redan inne på min fjärde kopp kaffe.

Idag är det min "rapport-dag" på jobbet...D.v.s. en dag som spenderas enkom med att skriva ut sextioelva olika rapporter med klientdata, besöksstatistik och faktura-status (eller vad i helsefyr man nu kan översätta det till). Alltså stirrar jag på en datorskärm hela dagen. Och tänker att det finns minst hundra andra saker jag skulle vilja göra i stället just nu. Men i och för sig så får jag ju faktiskt betalt för att stirra på den förbenade skärmen och utan lön skulle jag ju inte kunna göra de hundra andra sakerna ändå.... ; )


Kommentarer
Postat av: Carin

Jag tror ändå att ditt jobb är bättre än mitt;-) tänk att gå och skrubba toaletter dagarna i ända.

2009-01-06 @ 15:26:18
URL: http://carinforsen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nej jobba måste man ju för att få allt att gå runt, tyvärr !! Hoppas du fick allt klart i tid.

Ha en fin kväll, kram =)

2009-01-06 @ 17:23:22
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej det är så sant. Man får se det så, då överlever man. ;o)

Kram

2009-01-06 @ 22:42:04
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0