Oman? Oh Man!

Jag har varit lite frånvarande de senaste dagarna...Det beror dels på att jag har alldeles för mycket jobb på jobbet och dels på att jag är helt slut då jag kommer hem! Dessutom så har månadsvärken anlänt och jag är allmänt arg....

De senaste tre nätterna har jag fått sammanlagt 9 missade samtal på min jobbtelefon...från Oman! Och alla är de olika mobil-nummer....Jag vet inte vad tidsskillnaden är men de verkar mycket förtjusta i att ringa klockan 3-5 på morgonen Engelsk tid. 
Vi har inga klienter i Oman och jag tror det är högst osannolikt att de är ute efter biljetter...Nä... jag tror däremot att de gärna skulle vilja att jag ringde tillbaka så att de kunde koppla mig till ett "Premium"-nummer som tar betalt sisådär £10 i minuten...

Paranoid? Jag? Näää.....






Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hupps! Kanske säkrast att inte ringa tillbaka då!? Jag fick ett samtal från ett stockholmsnummer till min mobil mitt i natten den 23/2. Tur att jag inte hörde signalen - både för den som eventuellt befann sej i andra luren (rätt säkert en försäljare, eller - för det är väl bara såna som ringer på de mest olämpliga tiderna???) och dels för min nattsömn som inte tål väckningar vid den tiden... Men när jag såg det missade samtalet på morgonen sen fudnerade jag faktiskt på att ringa tillbaka och kolla vad det var frågan om. Men jag gjorde det inte... En gång är ingen gång, brukar man ju säga. <:-)

2009-02-25 @ 09:22:46
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahaha, vilka skumisar, jag hade inte heller ringt tillbaka!

2009-02-25 @ 11:34:43
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Förhoppningsvis bara felringning kanske ? Eftersom ni aldrig svarar så kan han ju aldrig få reda på det heller !!

Hoppas du får en bra dag på jobbet, kram =)

2009-02-25 @ 11:39:07
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Mia

Min mamma är precis lika paranoid om inte värre. Hon svarar inte på dolt nummer eller konstiga nummer och undrar sen varför aldrig sjukhus/försäkringskassan m.m. ringer, Men hon svarar ju inte! Sjukhus brukar ialla fall ha dolt nr. Samma gäller när min bror är ute till havs och försöker ringa hem... Fast jag är oxå skeptisk, dom kan ju alltid skicka brev eller mail om dom inte får kontakt via telefon.

2009-02-25 @ 12:13:56
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0