Söndag...

Dagen har spenderats med att så en hel massa frön på balkongen. Köpte några nya påsar på Sainsburys idag men hade även en samling kvar i skåpet från i fjol. Tyvärr var en del inte märkta så det blir en överraskning att se vad det blir för blomster. En av de fröpåsar jag köpte idag var i alla fall vallmo (som jag älskar!) samt lavendel (som luktar gudomligt!). 
Planterade även ut en hyacinth som vi köpte till påsk och som förvandlats till ett monster!

Denna rackaren satt och glodde på mig då jag höll på att gräva...Han väntade väl på att jag skulle försvinna så att han kunde flaxa ned och tugga i sig alla mina nyplanterade frön! 
Man kanske skulle införskaffa en mini-fågelskrämma?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du för fotoredigeringsprogram som kan göra sådana häftiga effekter?

2009-04-19 @ 17:41:39
Postat av: Bella själv!

Jag har en hel del...alla gratis! bl.a. Picasa 3, Paint.NET & VCW Vicmans Photo Editor...

Tycker om att leka med foton och använder ofta flera program för att få fram effekten jag vill ha.;)

2009-04-19 @ 17:48:00
Postat av: Bokmalen

Det var en läcker bild!! Jag sitter nu medans jag väntar på att sambon ska göra middag å leker med PS å det är roligt men jag har såååå mycket kvar att lära!!! Skulle oxå vilja plantera lite... Vallmo, å så fint. Kanske blir det bara en massa blommor i sommar!?? Ska gulla lite med sambon... Det blev lite för mycket förra sommaren.

Kramen, Maria

2009-04-19 @ 18:14:56
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Ja, nu börjar det som sagt bli dags att tänka på odlingssäsongen. Jag måste börja med att köpa hem jord! Men bagageutrymmet i bilen tycks allid vara fullt med en massa annan "bråte" så det inte ryms de där fem säckarna man kan få för 99:- på MAXI. <:-) Det slutar nog med att jag får köpa en säck bara, och eventuellt frakta hem den i baksätet... Hm!?



Kajan ser onekligen ut att ha fått en idé... Hoppas den inte rör dina blivande plantor!?



Det var ett ödehus jag fotograferade in genom fönstret på, så jag var helt säker på att det inte skulle dyka upp nån på andra sidan rutat. Men OM nån hade gjort det så hade jag nog dött på fläcken i ren chock...! Hua... Jag har också funderat på vad det kan ha varit för blommor som stod i burken, men jag vet faktiskt inte... :-)



Ja, nästa helg får du ta de glasen vin också som du blev tvungen att avstå denna! ;-)



Ha en fin kväll! :-)

2009-04-19 @ 20:29:28
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilket underbart foto på en läskig pippi !!

Hoppas han inte knaprar i sig alla frön.

2009-04-20 @ 00:17:58
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken elaking! Ser verkligen ut som han lurpassar på dig.

Ja, plantera...jag har också ett gäng fröpåsar som borde hamna i jorden...men först måste jag ju ha lite jord också...kanske nästa år då!

2009-04-20 @ 22:14:09
Postat av: whatthefuckdotcom

Det är inte söndag!!! Vart är du?

2009-04-20 @ 23:09:42
URL: http://whatthefuckdotcom.tk
Postat av: Osötad och naturligt bitter

Nämen va duktig du har varit. Min balkong är en katastrof. Fortfarande döda blommor från förra sommaren...



Så du har tänkt o klippa dig med? Klart du ska testa lugg. Jag är iaf jättenöjd :-)



Kram

Anita

2009-04-20 @ 23:46:08
URL: http://osotad.blogspot.com
Postat av: Laila

Urfräck bakgrund!! Ser helt surreal ut...

2009-04-21 @ 12:41:49
URL: http://blogg.lailanorman.se

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0