Dofter...

Visst är det underligt hur vissa dofter helt plötsligt kan transportera en tjugo år tillbaka i tiden?
Syrener får mig alltid att tänka på somrar i By med Farmor och Farfar till exempel...
Jag köpte en ny hårspray igår- de hade slut på min vanliga så jag tog en annan...Använde den i morse och vips var jag fjorton år igen vid spegeln hemma i hallen hos mamma...Det är Mammas hårspray som vi brukade sno utav då hon inte såg! Lukten sätter sig i håret också så jag har gått och varit nostalgisk mest hela dagen..he he..

Var till sjukhuset och fick bl.a. svar på mitt HbA1c- 7,4% vilket är helt ok- Idealet är under 7,5%, så jag är nöjd! Jag måste göra något rätt!
Nu på eftermiddagen har jag pratat med kära syster Ia i telefon vilket alltid är roligt! KRAM till dig!

Imorgon är det månadsbokslut på jobbet...Mindre roligt men det går nog bra det med! Nu ska jag dricka en STOR kopp kaffe och kanske ta mig en kaka också!


Kommentarer
Postat av: monica

ja så är det , vissa lukter åker man direkt tillbaka i barndommen;)

Va skönt at du var under 7,5 ;)

Kram..

2008-09-30 @ 16:53:21
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Jen

Ahh, det där rär riktigt fascinerande...

så länge det inte är ett magknip man får ist för ljuva minnen. :)



Vad skönt att du var under :D



Ja jag vet, så seg...

jag pillar med dem nu och kommer snart ha dem upplagda :)

Är du nån gång på besök i Sverige och skogarna föresten?

Kram kram

2008-09-30 @ 17:11:04
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Putade du med munnen framför spegeln också? ;)

2008-09-30 @ 18:10:16
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0