REC...

Hej hopp! Har nästan precis tagit mig ur sängen (Det är väl själva meningen med att ha ledigt- att ta det lugnt eller?).
Sitter med min första kopp kaffe och har slängt in en laddning tvätt i maskinen. Har egentligen inga planer för dagen men det är en massa småsaker jag måste komma ihåg att göra; köpa frimärken, posta räkningar, leta upp och skicka in ett recept till min doktor etc. etc.

Igår kollade vi på en spansk skräckfilm; "REC", som handlade om ett par journalister som filmar vad som händer "då alla sover". De följer med ett par brandmän på en utryckning till ett hyreshus då de fått rapporter om en skrikande kvinna som inte kan ta sig ut ur sin lägenhet. Då de anländer finns polisen redan på plats samt husets andra hyresgäster som väntar nere i lobbyn. Då brandmännen och polisen tagit sig in i lägenheten finner de en stor, nerblodad kvinna som verkar totalt "borta". Polisen lägger armen om kvinnan och försöker ringa en ambulans, då kvinnan biter av honom halva ansiktet....
Panik uppstår (naturligtvis) då alla försöker ta sig ut men upptäcker att polisen spärrat av huset p.g.a. smittrisk.

En helt ok film- Tjejen som spelar huvudrollen var lite irriterande men annars ok. Slutet var läskigt som tusan och det var faktiskt nästan som jag fick mardrömmar- och DET händer inte ofta!!!! 


Kommentarer
Postat av: Jen

Ugh! Låter inte som en film för mig...



Ha ha! Jo men det är ungefär så det är här.

Han både lagar mat och sköter tvätten...??

Så då får jag bita ihop med det andra jag "hatar".

Ge och ta!



He he! Du får gärna rätta mig annars om du ser något.

Annars kommer jag aldrig lära mig.

(orkar ju inte börja plugga igen)

:D

2008-09-16 @ 11:10:21
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Carin

Aah! Jag har tänkt kolla på den där filmen men aldrig hyrt den, det ska jag göra nu =)



Sv. Ja ridskolehästar kan vara sura som få, dom tröttnar väl på att ha hela spiltan full med främmande människor varje dag kanske. Hon blev rädd men det gick över ganska snabbt som tur var. Hon vill inte ha samma häst igen iaf! =)



Ha en härlig ledig dag!

2008-09-16 @ 11:12:26
URL: http://carinforsen.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Ååå, den ska vi se! Hade aldrig hört talas om den förens nu... men jag bor under en sten!



Mycket bättre bild nu... men jag gillar den första bättre ;) Hehehehe PUSS!

2008-09-16 @ 12:03:47
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

headern var jätte fin... men jag gillar inte profil fotot... ju mer jag tittar destå mindre ser det ut som du





;) äääälskar dej ;)

2008-09-16 @ 15:10:58
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Tarcha / BabyBooom

oki det låter som en film för mig, får ta och titta på den i helgen för jag har haft den hemma ett tag men inte ritigt vetat vad den handlar om, samma med 30 days of night ska vi titta på i helgen :D

Roligt att nån tipsar om filmer tycker jag.


Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0