Utmanad!

Jag har fått en utmaning av rara Laila!
Så här lyder den:
1. Tag fram den bok som ligger närmast dig.
2. Slå upp sidan 15.
3. Skriv ner den första hela mening som står där. Ta med det som ev. fortsätter på nästa rad.
4. Googla på det sista ordet och välj den första bild som du får fram.
5. Länka bilden till den sida som bilden tillhör.
6. Ge utmaningen till tre andra personer.
Ok...
"No one has come up with a remotely plausible explanation of how a language spoken only in a remote corner of the Pyrenees could have come to influence Indian languages of the New World, but the links between many cognates are too numerous to explain in terms of simple coincidence" (Jädrans vilken lååång mening jag råkade ut för!)
Ganska så passande...eller hur!?
Och så ska jag utmana vidare...men istället för tre så utmanar jag alla som vill! :)
(Förresten...Boken min mening kommer från är Mother Tongue av Bill Bryson.)

Kommentarer
Postat av: Laila

Jösses den bilden inkl bildtext var ju som klippt och skuren till texten! :-)

2010-05-17 @ 19:13:20
URL: http://blogg.lailanorman.se

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0