Mer svammel!

Oj vad jag har gått idag! Hade tid på en av småklinikerna i morse. (Diabeteskoll denna gång så egentligen var det helt onödigt eftersom min diabetes uppför sig exemplariskt för tillfället). Dessa småkliniker är mycket trevligare att besöka än att åka till storsjukhusen. Mindre stress, vänligare människor och personal etc. Därför väljer jag alltid att åka dit om jag får välja. I morse hade jag tid 8.45...och sent i går kväll insåg jag att det faktiskt inte går någon direktbuss förrän klockan nio! Självklart kan jag ta två bussar dit men då åker jag liksom åt fel håll hälften av vägen och det dröjer över en timme att komma fram. Så jag gick!
En timme tog det. Spenderade en kvart med läkaren som konstaterade att allt var bra samt att jag gått ned 2 1/2 kg i vikt (Gud vet hur det har gått till som jag har smaskat clotted cream på sistone!). Sedan gick jag till jobbet...vilket tog ca 40 minuter till...
Så jag har en smula ont i fötterna nu så då jag kommer hem (efter 40 minuters gående IGEN!) ska jag slänga upp dem på soffbordet och endast ta ned dem för att gå och sätta på kaffet!

För övrigt diskuterade jag min stundande laparoskopi med diabetesläkaren också och han gjorde mig lite mindre nervös...men nervös är jag fortfarande.

Tack ni alla rara som kommenterat som givit mig lite råd och stöd.


Jag tycker det är så läskigt att inte ha kontroll. Det är inte bara det där med att sövas ned utan också min diabetes. Jag är van att sköta den själv och litar inte på att doktorer och sköterskor ska göra rätt om mitt blodsocker går åt helsike under eller efter operationen. Löjligt...jag vet! Jag kommer ju för tusan att ligga på ett sjukhus och de om några borde veta vad som ska göras! Ska jobba på det där...

Nu är det Fredag...och om tolv hela minuter så GÅR jag hem! :)


Kommentarer

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0