Dag 15 utan kyl...

Det snöade igen i natt! Inte mycket...men tillräckligt för att sakta ned isens försvinnande på vägar och trottoarer.
Gick hem från jobbet glad i hågen igår. Kylskåpsgubben hade nämligen varit här och bytt ut termostaten medans vi var på jobbet. Så jag köpte med mig lite smör och mjölk hem...
I morse märkte vi att kylen lagt av igen...så tydligen så var det inte termostaten då? Gissar reparatörer bara vad det är för fel? Tänk om en tandläkare gjorde så? "Ja...nu drar vi ut den här tanden och hjälper inte det så gör vi en rotfyllning på den andra...!Och naturligtvis så tar jag betalt för varenda procedur!"
Jaja...VI betalar ju i alla fall ingenting- Det gör hyresvärden...men jag vill fylla kylskåpet med mat igen...och äta yoghurt till frukost!



En liten uppdatering;
Jag har nu traskat till jobbet och det snöade hela vägen hit. Jag såg ut som en snögumma då jag kom fram. Och det vräker ned fortfarande!
Jag har precis pratat med kylskåpsgubben och han sa att jag måste låta kylskåpet "settle in" i 24 timmar. Förmodligen för att vänja sig vid den nya termostaten...så min analogi om tandläkaren var nog inte så fel ändå.
Men jag tror ändå att jag kommer att få ringa tillbaka i morgon för att berätta att kylskåpet egentligen behöver en "extraction" i stället för en "filling". Så det så!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Usch vilket öde att stå utan kylskåp.

Hoppas det blir ordning på'at nu då !!

Kram

2010-01-13 @ 14:11:40
URL: http://lisenj.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0