Tisdag...

Blå, underbar himmel men rysligt kallt! Men det är verkligen att föredra framför regn och slask! Har inte mycket att göra på jobbet idag så minuterna sniglar sig fram...


Jag har bokat ledigt på Fredag då jag ska till banken för att ta ut bensinpengar inför resan norrut på Lördag. Vi använder nämligen inte bankomater sedan Dan's kort blev klonat och betalar inte heller med kort på bensinmackar efter en kortklonings-härva för ett par år sedan då några skummisar som arbetade på Shell mackar kopierade folks kort. Lite jobbigt är det ibland att försöka ta sig till banken då man jobbar...men det betyder faktiskt att vi spenderar mycket mindre pengar på onyttiga saker! (Ja...På Sainsbury's betalar vi med kort...förstås!)


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Smart det där. För att få kortet klonat är inte så skoj alls.



Men att ni törs använda det på sainsbyrus då, kan de inte klona kort där?



Här är det 8 minus just nu och snön vräker ner.

Igen!

Men det är ok. Jag älskar vintern.



Ha nu en fin tisdag.

Kramen Synnöve.

2010-02-09 @ 14:21:31
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Tack för gratulationerna. :-)



Vi är också ganska försiktiga med kort, och går hellre på banken än använder uttagsautomater. Skönt att inte vara de enda som är så "mossiga"! ;-)



Härligt med en ledig fredag igen - men se nu till att inget annat kommer emellan + att det ska vara fint väder!!! :-)

2010-02-09 @ 17:46:12
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Här har du en som typ aldrig har kontanter... Än så länge så har jag klarat mig bra, inget har hänt med kortet. I Thailand så är det dock kontanter som gäller å det är lite småjobbigt tycker jag för det blir så mycket kontanter man måste ha med sig då man får betala hotell å allt kontant. MEN, det funkar ju, helt klart.

Hoppas du får njuta av din lediga fredag.

Kramen, Maria

2010-02-09 @ 23:05:01
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0