Back in the Land of the Living!

I Onsdags kväll då jag borstade tänderna bestämde sig en sju-åtta år gammal STOR lagning för att hoppa ut.
Som tur var så fick jag tid hos min tandläkare på Torsdag eftermiddag...vilket jag egentligen inte hade tid med eftersom vi har årsbokslut på jobbet och tiden är mycket knapp! Men jag hade ingen lust med att spendera fyra dagar med ett mega-hål, så det var lika bra att få det gjort!
Snabbt gick det och det kändes inte alls! Har en helt suverän tandläkare som dessutom har sin mottagning tvärs över gatan från vår lägenhet!
I Fredags bakade jag som sagt och gjorde inte mycket mer ty månadsmagvärken slog till igen och gjorde mig till ett kolli de följande dagarna...;) Vi spenderade dem med att glo på en hel del filmer och att ständigt värma vetekuddar i micron...Tur att vi har två! Tog också några av de tabletter som doktorn skrev ut åt mig som skulle vara bra mot värken...De ska lösas upp i vatten och jag har aldrig smakat något vidrigare i hela mitt liv! Jag tycker inte att de hjälpte bättre än Ibuprofen heller så det spelar inte så stor roll vilken av dem jag tar.
Igår firade vi lite Påsk...(eftersom det är på Påskdagen man firar här). God Mat och dryck samt lite roliga filmer på TV.
Idag känner jag mig nästan fullt normal igen- precis lagom till att börja jobba i morgon igen! Har haft en liten städardag då vi dammsugit och skurat lite golv...
Imorgon ska jag till sjukhuset på diabeteskoll klockan tre så det blir halvdag igen...När jag ska hinna få klart bokslutet det vete tusan men det blir när det blir!

Kommentarer
Postat av: Synnöve

Aj säger jag bara. Vet hur det känns.

Hoppas de hjälper lite i alla fall.



Så det är påskdagen likväl som juldagen hos er.

Här blev det påskdag med. Vi fick besök så då flyttade vi från påskafton till påskdagen.

Går lika bra det.



Nu får du krya på dig. Både med tänder och magen.

Bokslutet blir klart när det blir. Hälsan först vet du...

Kramen.

2010-04-05 @ 17:11:37
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Nämen, huvva! Känner igen det där med smärtor, blir lika sur varje gång det händer. Tycker det är så orättvist att vissa får så otroligt ont. Tur i oturen då att du kunnat va hemma å rå om dig själv. Härliga bilder du visar!!

Ta hand om dig!

Kramen, Maria

2010-04-05 @ 17:35:13
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad skönt att du fick hjälp med tanden så fort, inge' vidare att gå runt med tandvärk o ingen annan värk heller för den delen.....

Fina påskbilder :)

Kram.

2010-04-05 @ 21:59:50
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Usch, lagningar som hoppar ut verkar inte vara någon höjdare. Eftersom jag lider av smärre tandläkarksräck är jag glad att det aldrig hänt mig.

Ert lilla påskfirande ser jättemysigt ut tycker jag. Synd att du inte mådde helt bra hela påsken, det är så typiskt att börja må bra när det är dags att börja jobba igen!

2010-04-06 @ 18:43:42
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Usch, lagningar som hoppar ut verkar inte vara någon höjdare. Eftersom jag lider av smärre tandläkarksräck är jag glad att det aldrig hänt mig.

Ert lilla påskfirande ser jättemysigt ut tycker jag. Synd att du inte mådde helt bra hela påsken, det är så typiskt att börja må bra när det är dags att börja jobba igen!

2010-04-06 @ 18:44:32
URL: http://yvoeri.blogspot.com/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0