Utmaning...

Ok...Jag fick denna mega-utmaning av Jen och sedan även av lillasyster. Jag borde egentligen länka dem båda men eftersom jag sitter på jobbet där vi fortfarande är tvungna att använda IE6 (!) så fungerar det inte så värst bra. Ni hittar dem i min länklista till höger i alla fall...

Nu då...

1. Hur gammal är du om fem år?
Ha! 40! Jisses!

2. Vem var den sista du träffade?
En av 5 kolleger i rummet bredvid.

3. Hur lång är du?
170cm

4. Vilken var den senaste film du sett?
Body of Lies i Fredags...eller nej...Vi kollade på Crank efteråt också...

5. Vem ringde du senast?
Måste ha varit någon på jobbet. Har inte ringt någon ”riktig” eller ”viktig” människa på länge! De brukar ringa mig i stället!



6. Hur löd ditt senaste SMS och till vem?
”ok gorgeous- will do! Love you honey bear! Xxx” Till vem? Ehrm...Dan såklart!

7. Vad är dagens planer?
Jobba...Skriva ut rapporter, kolla blanketter och trycka ut beställningar.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på hur mycket tid jag har...

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Var aldrig gifta.

10. När såg du senast din mamma?
I Maj!

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna

12. När vaknade du idag?
Klockan var 06.00...Huvaligen!

13. Har du någon gång hittat en katt?
Japp!

14. Vilken är din favoritplats?
Svårt...skogen antagligen.


15. Vilken plats föredrar du minst?
Parkeringshus och sjukhus.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ingen aning. Förhoppningsvis i ett litet hus vid en sjö någonstans.

17. Vad skrämde dig som barn?
Stora pojkar och återkommande mardrömmar.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Georgina från biljettkontoret (som precis ringde).

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Ha ha ha..Nej!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär..Min älskade Iqon.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på hur kallt det är...

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Varierar mellan 2-6...och ytterligare 4 i garderoben. Har nämligen försökt att hitta en kudde som inte ger mig stel nacke och ont i axlarna...


23. Hur många landskap har du bott i?
1 i Sverige (Uppland) och 3 i England (Norra London, Middlesex och Surrey).

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Det har väl alla? Men det var otroligt länge sedan nu!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota- alltid barfota om tillfället ges!

26. Är du social?
Nej det är jag verkligen inte...men låtsas ibland.

27. Vilken är din favoritglass?
Äter aldrig glass men om jag måste välja så blir det antingen Romrussin eller vaniljglass från Cornwall...

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av skulder och boka flyttlass till nyinköpt hus!

29. Tycker du om kinamat?
Nja...Föredrar Indiskt.

30. Tycker du om kaffe?
Jo det kan man gott säga...


31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk och flingor...Kaffe då jag kommer till jobbet.

32. Sover du på någon särskild sida?
Somnar bäst på vänster men sover lite hur som helst.

33. Kan du spela poker?
Jodå...

34. Tycker du om att mysa?
Är en smula rastlös så har svårt för att sitta still utan att pyssla med något samtidigt...Tittar ofta på TV, läser en bok och löser korsord samtidigt...eller pillar med Nintendo DS medan CSI är på TV’n.

35. Är du en beroendemänniska?
Jo...av en del saker

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, men storasyster fyller fyra dagar efter mig.

37. Vill du ha barn?
Kanske- kanske inte.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Flytande? Endast Engelska men förstår naturligtvis Norska och Danska och en smula Tyska och Franska...

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja...Inte trevligt.


40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet självklart!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat! Dagsturer och böcker.

42. Äger du dyra smycken?
Nja...Inte i pengavärde kanske.

43. Har du någon gång testat narkotika?
Jag har tillräckligt med annat och behöver inte pula i mig en massa skit...

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En näve nötter...

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Dan

46. Välj ett ärr på din kropp?
Har ett bamse-ärr på ryggen. Fick det efter att ha ramlat ur sängen då jag var 10. Hade tyvärr en gammal grammofon med trälock stod på golvet och lyckades landa på ena hörnet.

47. Vad har du för ringsignal?
En vanlig ringning...

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Nej...men det har säkert Mor.

49. Flirtar du mycket?
Nä- Vad ska man göra det för?

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
På ett litet cafe i Winchester.

51. Kan du byta olja på bilen?
Tror jag säkert- om jag måste så!

52. Har du fått fortkörningsböter?
Har inget körkort- Behövs inte!

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Fahrenheit 451 (Ray Bradbury)- igen....En av mina tre absoluta favoritböcker som jag läser om varannat år sådär... Har inget nytt att läsa för tillfället och då läser jag om och om och om.....!


54. Läser du dagstidningen?
Inte ofta...

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nix- men vi köper TV tidningen varje vecka.

56. Dansar du i bilen?
Nej...men smånynnar lite gör jag...

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Radio 1- Chris Moyles

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
E-Voyages- check address for France- invoice? (en jobbklient)

59. När var du i kyrkan senast?
Ett par veckor sedan då vi besökte Winchester Cathedral. Jag älskar kyrkor! Sten, arkitektur och historia som alltid finns i riktigt gamla kyrkor!

60. Vilka utmanar du?
Ingen speciell utan alla som VILL!


Kommentarer
Postat av: Jen

Ahh, body of lies var bra! :)

Ha ha! De stora skrämmande pojkarna har vi ju hört om. :P

Jag hatar kyrkor vanligtvis,

men jag håller med dig om de riktigt gamla.

De är ju faktikst mysiga att titta på. :)

2009-09-29 @ 11:54:51
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Ja, snacka om mastodontutmaning - men kul att du gjorde den - så fick man veta lite grann (eller en hel del, rättare sagt) om dej som man inte hade en aning om. :-) Och det är ju alltid skoj!



Mest impad blir jag nog av att du förstår danska!?! :-D Jag bor inte ens 15 mil från Danmark, men jag tycker verkligen att danska är fullkomligt obegripligt! X-/ (Men bara talad danska - att läsa på danska är ganska lätt!).

2009-09-29 @ 13:55:32
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha! Precis! :D

Samlar du på något, btw?

Kram

2009-09-29 @ 17:43:27
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad kul att få veta mer om dig! ;) Jag gjorde en sån för inte så länge sen så jag hoppar denna gången. Om dom ska skicka böckerna till dig så såg jag att dom finns som pocket nu oxå. Det blir ju lite lättare med pocket så då ryms det ju fler böcker i paketet!! ;)

Kramen, Maria

2009-09-29 @ 20:06:48
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Wow... du gjorde den!!!? :O

2009-09-29 @ 22:11:59
URL: http://whatthefuckdotcom.tk
Postat av: Artlover

Jaha, nu har man fått reda på vem du är då. Om jag fick den där utmaningen skulle den bli uppdiktad från fantasin. Det skadar inte att ljuga lite:-)

2009-09-30 @ 19:46:35
URL: http://http:artlover.blogg.se

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0