Home Again!

Jaha...Så var man tillbaka i England igen! Vi har haft en helt underbar vecka i vackra Sverige. Solen sken VARENDA dag och trots den korta tiden så hann vi med ruskigt mycket!

Många rundvandringar i lilla Tobo blev det...och många foton också!


En tripp till vackra (men blååsiga) öregrund hann vi också med där Dan fick smaka på den underligaste pizzan han någonsin sett. (Tror bestämt syster har bildbevis på sin blogg). Annars var det en helt perfekt dag- Så underbart mysigt att få gå och strosa runt i lugn takt med suveränt sällskap...:)



Far tog oss på en guidad tur runt österrike och vendelsjön (Farfars fars gamla hus fick jag minsann kort på och även örbyhus slott!) Trollskogen kantade de otroligt vackra gamla skogsvägarna.



Resten av tiden fylldes med en middag och en lunch hos far (Dan fick minsann smaka älgkött!), Grillfest hos älskade syster Ia (vars barn nu är så stora och vackra båda två!), Fika på Vendelbadet (mumsigt!), Marknad i Tierp, Fika på Konsum i Tierp (där det serverades kaffe i plastmuggar...), Många goda middagar hemma hos mamma, ett och annat glas vin, en och annan öl. Blev frågad efter legitimation på Ica då jag skulle köpa cigaretter...men ölen fick jag visst köpa ändå?! Är det värre att röka än att dricka? Ser jag verkligen ut som 18!!!???eller var tjejen i kassan sinnesrubbad? Vem vet...

Och sist men inte minst...
Jag fick äntligen träffa charmtrollet Malcom- Världens underbaraste lillkille som jag faktiskt skulle vilja ha en till kram av just nu..

Tack lillasyster och A för att ni körde oss here, there and everywhere!

Och Tack till alla andra som gjorde vår vecka helt suveränt minnesvärd!
Jag älskar er!


Det var känslofyllt att träffa hela min familj igen efter så lång tid...och det känns mycket tomt just nu. Men det var en sådan härlig vecka att vi har bestämt att nästa gång blir det en längre visit...Ska börja spara redan nu!



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, vilka vackra bilder!!! Ja, ni verkar verkligen ha hunnit mycket. Kul att Sverige visade upp sig från sin bästa sida!! :)

Kramen, Maria

2009-05-19 @ 20:40:03
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: elena cn

Så härligt ni har haft det! Men inget Stockholm mer än Arlanda då...

Nu blev jag nyfiken på pizzan. Ska inn och leta hos syrran din:)

2009-05-19 @ 21:14:40
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Hej på dej!



Sitter här och läser och blir nästan lite tårögd/rörd! :-) Kan förstå den där tomhetskänslan nu efteråt - det är lika dant när jag träffar min familj, vilket inte blir så ofta - men vi bor ju ändå i samma land! Så det går ju inte flera år mellan gångerna vi ses, menar jag, men alldeles för länge iallafall! <:-)



Jättefina foton/collage!!! :-)



2009-05-19 @ 21:22:04
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilka underbart fina bilder =)

Det måste verkligen vara en speciell känsla att få träffa alla igen efter så lång tid !!

Många kramar !!

2009-05-20 @ 00:00:41
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: whatthefuckdotcom

Spara spara spara... KOM TILLBAKA!!!!

2009-05-20 @ 10:09:38
URL: http://whatthefuckdotcom.tk
Postat av: camilla

är så besviken på mig själv att jag mådde piss när du var här,,men jag låg deckad,,,,hoppas ni som sagt hade det underbart och att din man vill åka tillbaka hit igen,,,,, och då ordnar vi så att syster är på bättre humör och att vi alla med våra män kan ses,,,många kramar till dig,,,,jätte fina bilder,,,trodde inte det var så vackert där man bor,,,men du har ju trollat fram det bästa,,,,,,toppen fina bilder,,,,

2009-05-20 @ 12:03:09
Postat av: Monica

va mysigt ;) åk till skavsta billigt jhu!!!! ;) A OCH J hämtar sen fikar vi! hade hoppats jag skulle se er i stlm,men det blev öregrund istället!!

2009-05-21 @ 01:59:57
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0