Utmanad!

Jag fick denna utmaning av Laila häromdagen! Eftersom jag ej kan länka som en "vanlig människa" från jobbet så kommer en sådan här: http://blogg.lailanorman.se/


1. Vad ville du bli när du var liten?
Hmmm...Är det någon som minns de där "Mina Vänner"-böckerna som alla hade och fyllde i någon gång i början av åttio-talet? Ja- jag minns helt klart att där frågan ställdes om vad jag ville bli då jag blev stor så skrev jag alltid KERAMIKER...(och stavade dessutom rätt på det också!)

2. Vad blev du?
Oj...Jag har haft en salig blandning jobb... Jag har städat på hotell i Uppsala, jobbat på dagis, sålt biljetter och de senaste 4-5 åren har jag jobbat på ekonomiavdelningen på Hampton Court Palace. Mitt jobb består av allt möjligt; Jag ser till att våra 450 "Travel Trade" klienter blir fakturerade korrekt, rapporterar fel som användare av vårt datasystem har gjort (och rättar till dem!), Skriver ut en sjuhelsikes massa rapporter om allt och ingenting. Har ett trevligt kontor nära köket och kaffemaskinen...Så vad blev jag? Äsch- Jag är inte färdig ännu!

3. Samlar du på något?
Jag tror inte det...Böcker kanske? Jag sparar nämligen ALLA böcker..men jag läser ju om dem också om de är bra!

4. Vem skulle du vilja slå på käften, alt. skicka en brevbomb till? Orsak?
Oj igen...Ja, det finns en handfull kolleger som förtjänar en käftsmäll lite då och då. Mest p.g.a deras lathet och oförmåga att ta ansvar för saker. Det gör mig arg!

5. Vem skulle du vilja krama? Orsak?
Det är många. Hela min familj. Dem har jag inte kramat på mycket länge- Det är tusan dags för en STOOOR kram nu!

6. Hur ofta ljuger du?
Jag vet inte...Inte speciellt ofta tror jag- och det är alltid små lögner i så fall. Om någon glatt frågar hur de ser ut i håret efter de klippt sig så kan man ju inte säga att det ser hemskt ut..(även fastän det ibland gör det!)

7. Vad var det bästa som hände i går?
Igår? Vi var och tittade på en bil som vi måhända ska inhandla...;)

8. "Säffle...på vägen till Provence". Är det en bra slogan?
Säffle? Nä...Det kan jag faktiskt inte uttala mig om eftersom jag varken varit i Säffle eller Provence....!

9. Kan du jonglera med tre bollar?
Ehrm...NEJ!

10. Vad är det godaste du har i kylskåpet just nu?
Rökt makrill...eller Chicken Tikka (till smörgåsar)...eller kanske ölen? ;)

11. Vad önskade du dig mest av allt när du var barn?
Ja...Jag tänker välja att tolka denna fråga materiellt (eftersom det kanske blir för personligt annars!)...Jag ville hemskt gärna ha en BYGGUGGLA! Men jag fick den aldrig.....Nuförtiden vet folk inte ens vad det är!

Vidare vill jag utmana alla...Japp- ALLA som VILL! (mest eftersom länkningen inte fungerar som den ska...he he..)

Kommentarer
Postat av: elena cn

Keramiker!! Vilken avancerad önskning...i min bok skrev jag att jag ville bli dagisfröken (som min mamma!). Och du har helt rätt, jag har inte en aning om vad en bygguggla är!

2009-03-02 @ 22:24:30
URL: http://elenassida.blogg.se/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0