Ice Ice baby...;)

Fredag.....FREDAG! Nu ska jag bara ta mig igenom dataprov, biljettbeställningar och eftermiddagsmöte och sedan är det HELG! Då kanske jag äntligen kan få lite tid att sätta mig framför min egen dator också!

Förresten så drömde jag om GB glassbåtar inatt....Gud vet varför men jag mumsade i mig flera stycken. Så jag kände mig tvungen att leta upp de här nu på morgonen...Glassar jag minns!!!!

1981- Jukebox! Kommer någon ihåg den? Och här är glassbåten med också (fast den hette visst "Smuggler")!
Päronsplitt förresten...Minns ni de små bilderna med päronfigurer på som man fick med glassen?
 

1985- Året efter jag fick diabetes och jag levde på GB Light! En av de tråkigaste glassarna någonsin!




Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är ju inte många glassar som finns kvar idag !

Nu är det ju nästan bara Magnum som gäller, jag vet inte hur många olika det finns. Förr fanns det ju fler "barnglassar" också, synd att de flesta försvunnit. Jag förstår att du drömmer om glass när ni nästan har vårväder där nere =)

Ha en jättebra dag !

2009-01-16 @ 09:56:48
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Det är för kallt för att tänka på glass! Vi har 15-!



Lycka till på provet idag ;) Godmorgon

2009-01-16 @ 09:59:40
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Jukebox kommer jag faktiskt inte ihåg...? Och jag trodde inte att Cornetton kom så tidigt!?



Mest kul att kolla priserna faktiskt... :-)



Hur gammal var du när du fick diabetes? Häromåret var det en skolkamrat till ungarna som fick det, och då var hon 12 år. Måste vara fruktansvärt jobbigt att drabbas i den åldern, eller i tonåren, när det inte finns något viktigare (knappt) än att vara och göra och äta mm mm precis samma som alla andra... :-/ Det skulle baske mej vara fruktansvärt svårt nu när man är över 40 också, förresten! Tänker på det ibland, eftersom jag är en riktig gotte-gris... Det blir bergis åldersdiabetes för min del! Det har många andra i släkten, så...



Lycka till på dataprovet!!! :-)

2009-01-16 @ 10:40:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Raz

(Svar) Men 30 kr är inte så farligt ändå. Med tanke på att jag inte äter chips varje vecka. Egentligen vet jag inte varför inte Lay´s tar in dem till Sverige, dom säljer många smaker i vanliga butiker men inte den.

2009-01-16 @ 16:13:10
URL: http://raz.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

skate? på bilden längs upp... är det nogger?

2009-01-16 @ 18:30:25
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0