Fler saker att irritera sig på...

Vi har ett gäng revisorer som arbetar här på vårt kontor denna vecka.
De är anställda av staten och kommer in och kollar en gång om året att allt går rätt till.; )

Saken är den att vi endast har en toalett här (eller två egentligen om man räknar den uråldriga toaletten vid arkivrummet som saknar lås och ståtar med träsits från 20-talet!). Så EN användbar toalett alltså.

Som om det inte är nog med att snusk-killen som sitter på kontoret bredvid glömmer att spola efter sig, nu har vi även fem andra (3 karlar och två tanter) som inte verkar förstå hur man spolar ordentligt.
Dessutom ligger det nu toalettpapper över hela golvet ...och golvet är alldeles genomblött.
Genomblött kring tvättstället måste jag tillägga- Man får väl vara tacksam över att det inte är runt toaletten!

Nu undrar jag....Hur i hela friden ser dessa människors badrum ut hemma? Det kanske är jag som är petig?
Det kanske är fullt normalt att slänga toalettpapper och pappershanddukar på golvet i stället för i papperskorgen? 
Och i och med att inte spola efter sig kanske man sparar på vatten och DET måste väl vara bra för miljön eller? Det kanske är jag som inte är tillräckligt miljömedveten helt enkelt?



Kommentarer
Postat av: Carin

Jadu, efter 8 års städning av just toaletter så måste jag fråga samma sak! det är så snuskigt! Nej usch och fy! Sådana som grisar ner borde få minst 2 år på lokalvård som straff =)

2009-01-20 @ 18:54:47
URL: http://carinforsen.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahah, ja fy faan... är man på toaletten någonstans så ska man ju bete sig som man gör hemma... dom där snuskgrisarna lever säkert i bajs ;) HUA!

2009-01-20 @ 20:20:09
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: monica

usj va äkligt jag vet hur du har det , likadant hos oss , att man ska plocka efter andra !

Bajs tråkigt

2009-01-20 @ 21:32:57
Postat av: Mia

Jobbigt, jag som har svårt att kissa på offentliga toaletter. Skojade med min kompis häromdagen att man lägger halva toarullen på sitsen för att sen halvstå och kissa ändå och öppnar dörren med armbågen, ha, ha.. nej riktigt så illa är det väl inte men...

2009-01-20 @ 21:51:03
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Lotta

Äckligt så'nt där =( Ja man undrar ju hur det ser ut hemma hos dem !?

Jag gillar också bilden med dropparna =)

Förkylningen hänger i sig men jag är ju ledig i morron med(förhoppningsvis) så jag hinner kurera mig ! Ha de så gott o kramar på dig =)

2009-01-20 @ 21:58:19
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: sandra

Men guuuud va äckligt! Jag skulle dö om de såg ut så! Jag har världens fobi för offentliga toaletter och om jag går på en om man är någonstans och de är skit äcklig då kan de förstöra en hel dag för mig!

Jag menar på typ en macka, dom har ju anställda som ska städa den men i bland undrar man ju hur den personalen städar!

2009-01-20 @ 22:29:14
URL: http://fruforeback.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Men usch! Vuxna människor också!! Man kan ju skylla på att de är engelsmän...vi svenskar skulle aaaaaaaaaaaldrig vara så snuskiga...eller?

2009-01-20 @ 22:36:35
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Nej ooooonej elena, vi svenskar är ju sååååå renliga ;) Jag kommer ihåg när vi hade konditori, det var min tur att städa toaletten, jag öppnade dörren... och det var blod överallt! Jag trodde nån blivit mördad... sedan såg jag bindan dom hade lekt med..........mmmmmmmmmmmmmmmysigt! Jävla folk det finns! YICK!



Nattnatt syster ;)

2009-01-21 @ 00:34:09
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Synne

Hej på morgonkvisten.

Skaffa dig en extern hårdisk och för över alla bilder på med. Så har du en backup och en bränd skiva.

Här gör vi så. Efter ett par krasjer så lär man sig.



Ja du, det där med toalettermanèr är inte lätt.

Jag tror de har någon som städar och plockar efter sig hemma med. De tänker som så att här slipper jag städa.

Men nog borde de kunna slänga skräpet i papperskorgen....

Svårt att sikta kanske....

Kram Synne.

2009-01-21 @ 07:17:10
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Men örk... :-X Nog ska väl en handfull vuxna människor kunna klara av att gå på toa utan handledning/övervakning???



Jag städar ju toaletter på jobbet, och det är sällan fotbollslagen svinar ner sina - men domarna!?! De måste vara jäkligt nervösa inför matcherna, för det kan verkligen se ut efter dem ibland!!! 8-[



Igår var jag ju lite negativ inför trippen till den där skolan i Växjö som dottern ville titta på. Det var dumt - för det var faktiskt en jättebra info och dessutom en himla trivsam skola med (som det verkade, åtminstone) toppenbra lärare och sköna elever! :-)



2009-01-21 @ 07:17:28
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Laila

Ja det är konstigt hur folk verkar tänka. Egentligen är det ju samma icke-tänk, när det slängs skräp i naturen eller på offentliga platser. Jag kan inte tänka mig att samma människor slänger skräp hemma på sin egen tomt, eller på sitt golv!

(Eller det kanske de gör!!!!?)

2009-01-22 @ 19:19:29
URL: http://blogg.lailanorman.se

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0