Tillbakablick...

Jag blev en smula inspirerad igår då jag såg videon till "I don't like Mondays" med Boomtown Rats på Anitas blogg. (http://osotad.blogspot.com/)

Boomtown Rats var nämligen en av storasysters favoriter som tonåring...tillsammans med Billy Idol och Niels Jensen.  "I mitt ruum, I mitt ruuuuum". Tack vare systers hjärntvättande använder jag fortfarande uttrycket Selfish Sawfish fastän ingen jäkel förstår vad jag menar!(Mitt namn är Klaustro- Jag har FOBI!)  Icke att förglömma...Howard Jones! (What is loooooooove..anyway?")



Senare gick hon över till hårdrock och jag minns hennes ursnygga Guns N' Roses T-shirt som jag fick låna någon enstaka gång efter att jag bönat och bett i veckor!

Min musiksmak som tonåring var också blandad...Som 13-åring var det Run DMC som gällde. Fick ett par adidas dojor i julklapp och tog ur snörena. Det var svårt att hålla dem kvar på fötterna men oooo så coola de såg ut!


Sedan blev det Thåström och allt vad det innebär. Var och såg honom tre-fyra gånger och tyckte han var snyggast i hela världen (Hu!!!).
Min mamma hade en second hand affär och gissa min lycka då jag fann ett Ebba Grön original kassettband hos henne som var rent omöjligt att finna någon annanstans.
Det var ett rosa omslag och hade den eftertraktade låten Die Mauer på!

Jag lyssnade även på Dag Vag, Pink Floyd och blandade 60-tals favoriter; The Kinks, The Beatles & The Rolling Stones...
Jag tyckte minsann att jag var sååå annorlunda...; )


Lillasysters favorit var Orup... Gud nåde den som sade något nedsättande om den mannen inom hennes hörhåll...
Hennes besatthet övergick senare till Take That (and PARTY! he he he).
Hennes musiksmak förbättrades dock något då hon började lyssna på Suede och Blur! 


Sedan hade hon en underlig period då jag tror hon lyssnade på Korn och annan konstig vrålmusik...; )


Men det kanske bara är jag som började bli gammal?

Numera är vi allätare alla tre då det gäller musik.

Det kanske kommer med åldern det också?
Att man inser att det faktiskt finns talang i all sorts musik...
Ok...Nästan allätare- Jazz kan jag faktiskt inte lyssna på alls...speciellt inte då de sliter fram klarinetterna och börjar improvisera!




Jag Ryser!!!!

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

hahaha, Jag försvarar fortfarande Orup med näbbar & klor... när han INTE sjunger med vidriga Lena Ph... och det var inte sååå mycket Korn... mest deftones ;) stoooor skillnad ;).. Men Suede håller i fortfarande... men nu är nog favoriten Imse Vimse spindel, hahaha! ;)

2009-02-17 @ 14:07:41
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Jag är väl också allätare vad gäller musik men gillar inte den sortens hårdrock där de bara skriker =O

Det sista håller jag med dig om, jazz är väl för vidrigt !! Får spasmer av eländet !!

2009-02-17 @ 14:44:06
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Synne.

Gott att höra att du är bättre nu idag.



Det där med musik är inte lätt.

Är som du allätare. Men sån där riktigt skrik-plåg-jazz det går inte alls.

Storbansdjzz däremot är nått helt annat.

Men jag lyssnar på mycket norsk musik. Finns hur mycket som helst av bra musik här.



Nu ska jag ut i tvättstugan igen.

Här går det för full med tvätt och tork i tummlarn.

Får besök från Sverige på måndag.

Ska bli så kul.

Ha det gott nu.

Kram Synne.

2009-02-17 @ 15:10:23
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahaha, nej... jag försökte göra lappen som en kanin först men det gick ju inte, hahahah!

2009-02-17 @ 16:07:49
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Thåström i all ära, men det var ändå Ebba Grön som var bäst - och Imperiumet var bara en skugga av dem... :-D



När jag var liten och då och då var på åldersomshemmet och hälsade på gamla släktingar som bodde där, så hände det ibland att det var musikstunder. Antingen något religöst eller också typ dragspel... Kan inte låta bli att fundera på hur det kommer att låta på våra hem när vi blir gamla (om vi nu förutsätter att det finns några hem för oss då, vilket det väl kanske inte kommer att göra...). Väggarna kommer väl att skaka av både synth, rock och rap!? Det ser jag faktiskt fram emot!!! :-)

2009-02-17 @ 21:37:48
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Artlover

Ja, tänka sig vad man utvecklas med sitt lyssnande på musik. Hemma hos mig skulle du inte stå ut. Jag gillar jazz nämligen. Men jag gillar inte alla undergenrer av jazz. Men något som står nära just nu är Koop bland andra och jag tycker även om Azidjazz eller smoothjazz, mysigt:-D

Hadet med dig

2009-02-18 @ 00:25:42
URL: http://artlover.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Å vilken tillbakablick..en riktig nostalgitripp!!!!

Thåström o Imperiet, jamen de var ju Kungar på sin tid(på min tid)...Ebba Grön, Niels Jensen, Orup. (Minns också att jag lyssnade på Noice och Niclas Wahlgren..men det förtränger jag hellre..hm..)

Trevlig blogg!!! Jag kommer tilbaka.

ha det gott!!!

2009-02-18 @ 10:33:43
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Calle

Mycket festligt att du nämner uttrycket "Selfish sawfish" - jag som trodde att jag var den ende som mindes det och dessutom t o m fortfarande använder det, om än sporadiskt. (Det är nu 26 år sen Niels Jensen släppte Rum-plattan där denna underfundiga låt ingår...)

2009-10-21 @ 12:43:48
URL: http://japetus.wordpress.com/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0