Same procedure as...

Jag vaknade i morse helt övertygad om att det var Fredag! Det höll i sig ända tills frukosten då jag råkade slänga ett öga på almanackan. Fy tusan!
På vägen till jobbet mötte jag de vanliga som jag ALLTID möter varje morgon; Ett gammalt par med en miniatyrpudel till exempel. Jag har nu mött dem så många gånger att vi börjat säga Good Mooorning till varandra samt några nonsensrepliker som man måste se till att variera varje morgon. "Isn't it a nice day?", What glorious weather" och "Isn't it nicer than yesterday?" De flesta fraserna är som ni ser väderrelaterade. Det är säkrast så!
Stöter också ofta på en lokal alkoholist som står och hänger i affären jag brukar använda på väg till jobbet. Av någon anledning verkar han tycka väldigt bra om mig- kanske för att jag är trevlig mot honom fastän jag har svårt för att tyda vad han mumlar och sluddrar om. Han säger jämt att "Här kommer den vackraste flickan i Thames Ditton!"...Hmmm...Thames Ditton är inte så jättestort så det är inte värst mycket till en komplimang egentligen...Och han säger det VARJE gång jag ser honom....Det eller "You've made my day you have"...Rart..ja visst men VARJE dag?
Men hans minne är väl inte vad det borde vara antar jag.
Affärsföreståndaren kommer från Sri Lanka och hans engelska är inte den bästa men den börjar bli bättre- Han har en liten TV i affären som han tittar på- to learn the language quickly- säger han!
Han kan i alla fall språket bättre än gubben som har affären tvärs över gatan från oss...Världens raraste lilla gubbe men de enda fraserna han använder är "Verrry Good" och "Automatic Understand". Sedan brukar han sjunga Happy Birthday då man frågar efter ett paket cigaretter....!

Ok...Nu ska jag jobba...Och i morgon är det Fredag på riktigt!


Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Automatic Understand? Happy birthday?... Vet farbrorn vart han är? Har han rymmt? Ligger det nåt mentalsjukhus i närheten som saknar någon patient?.... (och i så fall... får jag flytta in, hahahahah) JAG HAR FÅTT SOLSTING IDAG:::: JAG SVÄÄÄR! Hehe he he hehe! Puss och gonatt syster!!!!

2008-07-24 @ 21:28:01
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Hahaha, ja och idag är det fredag på riktigt! ;)

2008-07-25 @ 09:37:19
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Comments please!:

Name:
Kom ihåg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Website:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0